μάτια ολάνοιχτα στον κόσμο

η κάθε μέρα της πολιτικής και της αισθητικής

Υπενθύμιση στον θρασύδειλο «παιδαγωγό»

Δημοσιεύτηκε στον ιστοχώρο «Αυτοοργάνωση στην Εκπαίδευση», στις 8 τούτου του Μαΐου…

Κατέληξα στο τρομακτικό συμπέρασμα ότι είμαι το αποφασιστικό στοιχείο στην τάξη:
Το προσωπικό μου πλησίασμα δημιουργεί το κλίμα.
Η καθημερινή μου διάθεση φτιάχνει την ατμόσφαιρα.
Σαν δάσκαλος, κατέχω μια τρομερή δύναμη – μπορώ να κάνω τη ζωή ενός παιδιού μίζερη ή χαρούμενη.
Μπορώ να γίνω ένας τύραννος ή ένας εμπνευστής.
Μπορώ να ταπεινώνω ή να χρησιμοποιώ χιούμορ, να πληγώνω ή να θεραπεύω.
Είμαι εγώ που αποφασίζω εάν η αντίδρασή μου την κρίσιμη στιγμή θα είναι ανεξέλεγκτη ή ελεγχόμενη και εάν το παιδί θα αισθανθεί προσβεβλημένο ή θα νιώσει ότι ο δάσκαλος έσκυψε με σεβασμό στο πρόβλημα του…

Haim Ginott

Σχολιάστε

