μάτια ολάνοιχτα στον κόσμο

η κάθε μέρα της πολιτικής και της αισθητικής

Μήπως;

school Η κυβέρνηση επιθυμεί την κατασίγαση των παθών και την ανάδειξη θεμάτων στα οποία η, μείζων ή ελάσσων απαράλλαχτα, αντιπολίτευση δεν μπορεί να αρθρώσει ικανοποιητικά πειστικό λόγο.
Από την άλλη, ως άλλος μικροαπατεωνίσκος της αγοράς, το κράτος «κάνει πως δεν κατάλαβε» ότι στη Θεσσαλονίκη το δικαστήριο πιστοποίησε την υποχρέωσή του να πληρώσει το επίδομα των 176 € και στους εκπαιδευτικούς, όπως έκανε ήδη με τους – όχι τόσο συνειδητά στοχοποιημένους και απαξιωμένους – υπόλοιπους δημόσιους υπάλληλους.

Μήπως ήρθε, επιτέλους η ώρα οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών να προτείνουν θεσμούς και διαδικασίες που θα θέσουν την πολιτική κοινότητα μπροστά σε κενά, κατ’ αρχήν, αλλά και ευθύνες;

– Ανά τρία έτη διοργάνωση συνεδρίου «εκπαιδευτικού περιεχομένου και στόχων«, το οποίο θα αναγνωρίζεται ως θεσμικός φορέας για την εκπαιδευτική πολιτική, τον προγραμματισμό, αλλά και, καθοριστικό, της επιμόρφωσης.
Ως θεσμικό συμβάν, αυτή η σειρά συνεδρίων θα χρηματοδοτείται από το ΥΠΕΠΘ, αλλά θα διοργανώνεται από τους συνδικαλιστικούς/θεσμικούς φορείς σε συνεργασία (και αξιολόγηση) με τους Τομείς Διδακτικής των Ελληνικών, αλλά και ξένων, Πανεπιστημίων. Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί, βέβαια, πανάκεια, αφού «η Εκπαίδευση παράγει η ίδια τα κριτήρια με τα οποία κρίνεται«, αλλά αφαιρεί από το ΥΠΕΠΘ τη δυνατότητα να υποτάσσει – χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογεί, έστω, επιστημονικότροπα – την Εκπαιδευτική Πολιτική στα εκάστοτε πολιτικά/κομματικά τερτίπια.

– Διασπορά και επεξεργασία των, όποιων, προτάσεων, πορισμάτων και προγραμματισμών εγκρίνονται στα συνέδρια αυτά, μέσα από επαναλαμβανόμενες επιμορφωτικές περιόδους, στις οποίες οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταστούν συνδιαμορφωτές των, εν τέλει, προτεινόμενων αλλαγών!
Κάτι τέτοιο διαμορφώνει κλίμα υπευθυνότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών, τρέφει φιλοδοξίες επιστημονικής και διδακτικής ανόδου και, παράλληλα, απαιτεί έντονη και διαρκή ενασχόληση με το αντικείμενο… οπότε:

– Αύξηση του συνολικού μισθού του εκπαιδευτικού στο επίπεδο που αντιστοιχεί, τουλάχιστον, στον μισθό του Δημόσιου Υπάλληλου ΠΕ, με επιπλέον ερευνητικό επίδομα, όπως αυτό αξιολογείται κατά την επιμόρφωση, την επιμορφωτική δράση, τις δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, αλλά και την περιοδική αξιολόγηση από επιστημονικούς φορείς – ως προς το επιστημονικό έργο – και Τομείς Διδακτικής – ως προς τη διδακτική πρακτική και αναβάθμιση.
Αναβαθμίζοντας μισθολογικά το σώμα των εκπαιδευτικών, του παρέχουμε – στο παρόν κοινωνικό πλαίσιο – κοινωνική αναβάθμιση και – σε συνδυασμό με τα προηγούμενα – αναβαθμίζουμε και τις απαιτήσεις υπευθυνότητας απ’ αυτό.

ΕΝ ΤΕΛΕΙ, ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΡΙΠΛΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ: Υπαλληλική (ως προς την οποία αξιολογούνται από «προϊστάμενο»), Διδασκαλική (ως προς την οποία αξιολογούνται στη βάση των προγραμματισμών, προτάσεων και επιμορφώσεων από τους Τομείς Διδακτικής και τον φορέα του ΥΠΕΠΘ για την πολιτική της εκπαίδευσης), και, τέλος, Επιστημονική (ως προς την οποία αξιολογούνται με την, όποια, αντικειμενικότητα της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας)…

Αρνούμενο, το ΥΠΕΠΘ (άρα η κυβέρνηση) να συναινέσει σε αυτά τα αιτήματα:
α) απεμπολεί όποιο επιχείρημα αξιοπιστίας
β) αδυνατεί να επικαλεστεί «απροθυμία συμμετοχής» ή «ανάληψης ευθυνών» από τη μεριά των εκπαιδευτικών
γ) καλείται να απαντήσει δημοσίως για το «γιατί αρνείται να ικανοποοιήσει αποφάσεις δικαστηρίων αντιδικώντας με τους πολίτες/εκπαιδευτικούς»

Οψόμεθα…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: